Arbetsintervju och diverse jultankar

Arbetsintervju!

 

Just precis! Idag var jag på intervju… för ett jobb som jag verkligen vill ha!

Det ligger ca 15 minuters bussresa hemifrån, 10 med bil!

Det skulle vara väldigt praktiskt med tanke på mitt privata liv. Med hämtningar och lämningar av Flis på sin förskola.

 

Man ska ju inte ta ut saker och ting i förskott, med risk för att bli allt för besviken. Och jag har sökt andra jobb. Men ändå, kan jag inte släppa tanken på vad skönt det skulle vara med ett jobb, på ett sådant exemplariskt avstånd!

 

Sen vet jag ju inte, jag har tex inte löneförhandlat ännu.  Den förskolechef som intervjuade mig idag pratade om en andra intervju då man brukar prata om sådant. Chefen för förskolan är chef över tre st förskolor och ville därför ha en andra intervju när hon mer visste vilken av förskolorna hon ev skulle placera mig på.  Då skulle jag få chans att alltså veta mer om just den tänka förskolan och avdelningen antar jag…

Så det känns bra. Men som sagt, jag försöker att inte bygga upp för höga förväntningar! Dessutom måste jag jobba på med min C uppsatts nu i veckan!

 

I går lunchade jag hemma hos kompis J, vilket var väldans trevligt !

I morgon ska jag luncha med en annan kompis J.

I morgon ska jag och sambon på vårt livs första utvecklingssamtal på Felicias förskola. Det ska bli kul!

 

Annars rullar livet på… En hel del händer så här på privat fronten! Men jag tror, att saker och ting börjar falla på plats och det känns ju bra!

 

Snart är det JUL!

 

I år, är det med delade känslor som jag säger att jag längtar till Julafton. Julafton är så mycket känsla och tradition.

Det tycker ju alla människor. Julen är en sådan högtid som man faktiskt FÅR säga ” så här har vi alltid gjort”.  Det handlar nog om trygghet, det känns familjärt och mysigt.

Och i år, firar vi jul hemma hos Farmor, Farfar, Faster Jacki, och Farbror R. Dessutom kommer Flis Faster V dit och ska fira jul! Det ska ju självklart bli roligt att umgås med de här människorna också. Men det vrids till i hjärtat på mig lite grann. Inte för att jag inte vill åka dit, utan för att jag inte är med min egen familj.

Jag kanske är löjlig och töntig, men har ju faktiskt ett val! Jag skulle kunna låta sambon och Flis åka själva, medan jag istället åker till min familj. Men då känns det som om stora traktorer bokstavligt kör över mig! Tänk att inte få se sitt barn på självaste julafton! Jag kan ju erkänna, när jag ändå blottat mina tankar mer än jag tänkt göra, att jag redan har spillt ett par tårar kring detta vid ett par tillfällen. Dock så är det efter mer eftertanke så är det många som inte får se sina barn vid varje jul.

Och jag kommer ju förmodligen, from time to time få stå ut med det i framtiden. Även om det är hemskt, för min del.

Flis klarar sig utmärkt med sin pappa och hennes farföräldrar älskar henne precis lika mycket som mina föräldrar. Men, vad jag egentligen vill ha sagt och som alla nog håller med om. Det är inte kul, att inte få vara med dem man älskar allra mest, på i alla fall enligt mitt tycke, den störta högtiden!

 

Just nu är jag så pass slut i huvet att jag måste gå och sova. I går somnade jag med huvudvärk. Natten var sådär halvbra. I morse bad jag sambon ta Flis så att jag själv kunde få stanna kvar i sängen. Men jag misslyckades. Efter att jag lämnat Flis på förskolan så la jag mig på soffan och somnade till i en timme. Jag hade själv bestämt mig för att gå upp efter en timme. För att jag skulle hinna göra ordning mig ordentligt inför intervjun. Exakt en timme efteråt vaknar jag ! Så så hårt sov jag nog inte, eftersom min hjärna måste räknat sekunder medan jag sov ! Haha!

 

A bed please !

 

Godnight people!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0