Harrypotter ärr i pannan!!

 

Natten var förjävlig, rent ut sagt! Flis vaknade av och till heeela natten! Jag gick tyvärr och la mig för sent själv så lit har jag mig själv att skylla.

23:30 gick jag och la mig. 24:00 vaknade hon och därefter var det allt annat än roligt.

Välling 3 gånger, vatten, ny blöja, osv osv.. Herrigud jag har inte haft en sådan här natt sen flis var ca 6 månader! Nåja nu är den över :! Flis fick i alla fall stanna hemma från dagis idag.

 

I morse, var jag minst sagt ledbruten! Hur i h*lvete ska jag klara av att fullfölja dagen, undrade jag i mitt stilla sinne. Jag bestämde mig för att försöka kasta bort tröttheten och göra lite nytta. Och det gjorde jag !

 

Flis var pigg rätt länge och jag kände inte för att plåga henne med att ligga i sängen för att sova middag. Det var inte ens säkert att jag skulle lyckas och jag skulle lätt bli irriterad  eftersom att jag var så trött.

 

Vi tog bussen hem till mormor i snöstormen. Flis var glad hela tiden. När vi kom fram gick vi ut med Allan, ( syrrans hund) och Flis var så glad så glad över att se honom. ! ”Alla” säger hon och skiner upp som en SOL.

 

När vi gått promenaden och  lämnat in Allan hos mormor gick vi till centrum och först då somnade Flis! Sen sov hon i nästan en timme i vagnen!

Och jag var så himla glad över att det gick så smidigt! Sådana här trötta dagar behöver man verkligen lite stöttning och hjälp. Någon som kan hjälpa till att trösta och bära då och då.  Dessutom behöver man få komma ut och tänka på annat. Jag måste säga att jag inte vet vad jag skulle gjort om jag inte haft min mamma sen Flis föddes. Vi har umgåtts mycket och jag har fått tillfällen av vila och att hämta kraft !

 

Efter lite julklappsshopping och fika i centrum så gick vi hem till Mormor som bjöd oss på middag. En av Flis favorit rätter. Korv och makaroner. Och som hon åt flickebarnet !

 

När vi snart skulle åka hem så hände det något. Flis sprang omkring och lekte och så plötsligt ser jag hut hon snubblar och ramlar framlänges över en trädkorg ( sådana man har i garderober) och hon skriker till, värre än vanligt. Jag tar henne i famnen och ser att det blöder lite från pannan! Inte så att det rinner, men som ett lite djupare rivsår! Upp på diskbänken med ungen! På med något kallt fort. Ungen skriker ” Atten alskan” = vatten flaskan. Hon får den och klämer sig fast mot mig en stund. Inte länge får vi ha det kalla mot hennes huvud, men en stund i alla fall.  Jag försöker hålla mig lugn och får i alla fall skräcksenariet bland tankarna!

”Inte akuten, inte idag, snälla någon, inte idag!”

Mormor måste ha läst mina tankar för just då så säger hon” Det är ingen fara, det ser jag det. Det blöder ju inte ens”. Och nej, då ser jag. Hönsmamma som jag är! Att det är ingen fara, även om det säkert gjorde jätte ont!

Harrypotter ärr i pannan har hon i alla fall min skatt !

Bild kommer i morgon. Om jag minns det då :)

 

Och när vi kom hem så somnade hon så bra i sin säng, själv! Idag gick hon inte upp en enda gång! Och själv ska jag in i duschen nu, för att sen efter lite kvällsrutiner gå raka vägen till sängen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0