Jobb och jobb och jobb

Det här med jobb, ser rätt bra ut hittills! Jag har ju redan vart på en intervju, som kändes väldigt bra och jag skulle verkligen vilja ha det jobbet OM inte lönen är Piss dålig!

I dag ringde en person från Hanviken och ville bjuda in mig på intervju nästa fredag!

Och det är ju roligt! Der verkar som att jag är lite eftertraktad på arbetsmarknaden! Bra- något som går i min väg !  Nu ska man ju då kunna sånt här med lönesamtal och utgallringar.

Hur Mycket kan man be om ?

Kan man säga- jag skulle behöva lite betänkte tid ett par dagar. Jag har nämligen ett annat jobb på gång också ? Eller ska man försöka trigga upp lönen lite mer än man tror att man kan bara?  De är grymt svårt sånt här!

Jag känner mig sprallig i benen och vill bara söka jobb. Jag vill göra fint hemma, städa och fixa i ordning och bara gå och drömma mig bort om mina nya jobb! Jag skulle vilja ha lite ledig nu innan jag ska börja jobba. Och fixa sånt där man aldrig hinner!

Baka lite inför jul till exempel, förbereda en GOD middag till ikväll. Ta en lång dusch, vila lite. Söka mer jobb. Åka och träna! Gå på IKEA. And so on!

 

Men fy så lat jag är! Och så har jag mage och klaga på andra, hehe! Nej NU är det dags att ta tag i sig själv. OM jag ens ska Få ett jobb!

Behöver lite pushing, en sprak i rumpan!

Någon som säger ” Gör det här nu, så får du det mycket enklare sen”.

 

En dusch skulle sitta fint och lite lunch i magen.. och så… juste! Plugga var det, ja!

 


Kommentarer
Postat av: Elenore

när jag löneförhandlade bad jag om 500kr mer, vilket gick utan problem att få så nästa gång kommer jag be om mer. Men det är svårt första gången o läskigt.. Men jag tror att det finns en sida man kan kolla upp hur mkt lönen bör ligga på i det yrket, om man är utbildad/outbildad osv.

2009-12-08 @ 09:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0