Städa?

Sa jag nått om att städa idag ? jo tjena, klockan är 14: 25 och jag har hunnit så mycket som att lägga in den vikta tvätten!  Ändå har vi int egjort något idagh. När Felicia sov passade jag på att snabbt springa genom duschen och sedan började jag vika tvätten. Efter det vaknade hon och vi gjorde lunch. Pratade med mormor och Christer på telefon. Sedan plockade jag jo lite grann faktiskt. Fick ett intressant mail från en i mammagruppen som jag läste. Ringde Christer för å fråga en sak. Sen tog vi på oss kläder och gick till affären. Ja och förbi pappersinsammlingen. Tillbaka hemma är ungen jätteledsen, inget i blöjan ingen anledning- ser på klockan: 14: 50 ! VAD? Mellis redan ? Uppenbarligen. Ungen käkar och är glad. Snart är det läggdags för henne igen och om ca en timme kommer tant Moa. Och jag, har inte ens dammsugit ! Så förklara för mig nu, HUR hinner man med sånt !?

När jag var liten- hann MIN mamma med såndat och hon hade t.o.m dagbarn. Ja inte alltid men oftast och, och i alla fall två egna barn som behövde uppmärksamhet..
 Jo, mamma han med- vilket i och försig bidrog till att hon slutligen inte mådde så bra och när allt blev för mycket så kraschade det- äktenskapet mellan henne och pappa. Ja visserligen lever inte jag ensam och min "man" är inte jämt borta. Men jag å andra sidan, hinner inte med att städa / tvätta och handla. Och byta blöjor och ta hand om ETT barn. Jag måste välja, prioritera och jag unnar mig egen tid lite varje dag. Varje dag gör jag något som jag tycker är kul. Som att sitta här, juste- i stället fö att snabbt som sjutton dra fram dammsugaren och få skiten gjord.
 Men, det kanske är så det SKA vara ? Man kankse gör det instingtivt för att må bra ? Eller- är man bara lat? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0