Livet som studernade, mamma!

Hallo!

Sambon är hon en kompis, ungen sover sen kl 19:30. Det känns nästan som gamla tonnårskvällar då man satt i sitt rum och surfade kvällen lång. Tystnaden är för en gångs skull hörbar (om man kan säga så) och rätt skön för den delen.
Jag har aldrig ritkigt gillat det, ensamheten men idag känns det helt okej. Jag ska snart, för omväxlings skull gå och lägga mig tidigt har jag tänkt. Jag är just nu inne i en läsperiod igen. Senast i förrgår satt jag och sambon i soffan, jag fastklistrad i min bok och sambon i tv:n.  Jag fastnar ofta i sådanna tragiska böcker om barn som far illa. Jag STORBÖLADE ( på riktigt ) lver bokens slut. Så mycket att sambon kramade om mig och sa att det inte var på ritkigt. Hehe! Nåja, jag är så involverad i de stackars barnens livsöden att jag undrar om jag valt fel yrke, kanske är jag verkligen ämnad till att hjälpa de sin verkligen råkar illa ut! Nåja, min tid är inte slut. Jag är 23 och snart fädrig förskolärare. Vill jag plugga vidare om 10 år kan jag gott och väl gära det. Och om jag vill bli socionom eller psykoterapeft då kan det vara rätt bra att kanske ha gjort en och en annan social anmälan som förskolärare, innan man står där på riktigt och faktiskt ska ta emot sådanna anmälningar.

Att jag alltud ska vara så här- så fort jag uppmår något kommer jag på att jag skulle kunna göra- något annat! Någon som käner igen sig? Jo,kom igen! Visst är jag inte ensam om att vara såhär?

Veckan är i alla fall slut och idag har vi haft lite barnvakt av farmor och farfar. Flis verkar ha haft det underbart tillsammans med dem och gav dem varsin ordentlig gosekram när de gick. Hon vinkade glatt hejdå åt dem och Flis och jag spenderade vår kväll tillsammans i ännu mera mys,matlagning, disk, lek och ännnu mera MYYYS. I morgon är jag ledig och ska vara tillsammans- varje minut med min fina skatt!

Bara två veckor kvar på jobbet innan jag åter får gå tillbaks till det underbara livet som mammaledig i två veckor innan allvaret- livet som studernade mamma börjar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0