Dagen i dag

Japp, första dagen på "Praktiken" har gått bra. Fast konstigt vore väll annars. Jag och Flis har vart ensamma flöertalet gånger så här länge. Dock föundras jag över hur dagen kunde gå så fort, fast jag i stort sett inte har gjort någonting. Jo , en sak och den tog, hela dagen. 


Vi tog det lungt på morgonen, Flis sov sin förmiddagsvila och jag fick lite egentid. Satt bla här och skrev ett inlägg. Vi åt lunch och sedan åkte vi till Ica maxi för att handla lite  Jag tänkte at tjag skulel vara smart och inte ta med någon barnvagn denna gången, eftersom vi nu har fått en ny närmare parkering kunde jag ju lika bra bära Flis till bilen och sedan kunde hon ju åka kundvagn. Det gick gallant, Flis var glad och belåten på Maxi. När jag väl har handlat på Maxi, två stora pappaerskassar kommer jag på: hur sjutton ska jag få upp skiten till lägenheten. Utan vagnen. Ingen vagn resulterar i att jag måste bära ungen, och jag KAN INTE bära både Flis och två stora, tunga kassar med mat. Tyvärr det går inte. Hur bra det än låter med "kvinnor kan". Jaha, det är ju "bara" parkera bilen, bära Flis i ena armen och en kasse i den andra. Det är inte spec långt, men desto längre med en overall som håller på att glida av armen titt som tätt och en kasse som väger BLY. Men vist går det. Hemma sätter jag ner Flis i vagnen för att sedan gå iväg till bilen igen. Jag hämtar den ena kassen, som får trängas med Flis i vagnen. Jag ser också att IKEA kassen är kvar sen igår- och blir då tvungen att bära den, tur att inte den var tung i alla fall! Och TUR att ungen min är rätt så snäll- hon gnällde lite grann i vagnen på vägen upp till lägenheten men vem skulle inte göra det, efter allt hattande fram och tillbaks. Hemma åt vi mellis, Flis verkade trött, men efter Mellis blev hon pig goch glad. Skrattade och tjoade och sysselsatte sig sjäv rätt bra. Jag han diska och plocka i ordning en hel del.
Tillslut verkar hon trött så jag lägger henne i sin säng. Men då, då börjar "  första måndagen i månaden tjutet " (Vet inte vad det heter). Ungen blir såklart orolig men somnar tillslut. Jag tänker att jag hinner ta en dusch. Tar med mig "barnvakten" in i badrummet så att jag ska höra om hon vaknar. Men först går jag in för att se att hon inte ligger allt för konstigt. Och det gör hon, hon sitter upp med överkroppen hängd över benen. Jag lägge rhenne ner, så försiktigt det går. Och då, vaknar hon ( som hon ibland gör när man flyttar på henne). Tokledsen unge kan inte somna om. Jag försöker söva om henne bredvid mig men det går inte. Ja ha jag kan ju säga hejdå till min dusch tänker jag dystert. Skit också ! Ringer till mormor- just ja Flis mormor för att få klaga lite. Mormor kommer med förslaget att vi kan bada tillsammans. För att bryta mnstret också när allt blev så tokigt. Jo, kankse säger jag. Flis är glad vid det här laget skrattar och vinkar. Det finns liksom ingenting att vara sur på längre. Vad förstår Flis om att jag behöver duscha- ingenting" Jag tävttar i alla fall håret först- över badkarskanten och Flis tycker det är jätterolig, står och skrattar som en tok! 
Sen badar vi tillsammans och har det mysigt. Flis börjar bli trött så vi går upp och äter middag.  Sen är det underhålla som gäller- till och från kan hon krypa runt själv, ställa sig upp och skratta- ja till och med gå ett par steg! Men mest vill hon sitta på min arm och får följa med att lägga in kläderns i lådor och garderrober. Vi hamnar tillsut framför tv:n och där tycker hon om att var aom man sitter med. 

KL 19:00 läggs hon för natten. Jätte,jättetrött! Jag hoppas att hon sover en BRA NATT!
KL 20: 00 är det "Famijen annorlunda" på tv 4
KL 21:00 är det Cityakuten på tv 3   Det ska jag se !

Vi ses !     

Kommentarer
Postat av: Elenore

Å gå ett par steg, duktiga tjejen.

2009-03-03 @ 07:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0