Hej!

Natten har faktiskt vart över förväntan! Jag var tvungen att gå in till Flis i går när grannens hundar skällde. Men det tog inte mer än tio minuter så sov hon igen och det gick bra att lägga över henne i hennes egen säng. Sen sov hon till 2:30. Hon gnydde lite i sängen och jag gick upp för att ge henne lite vatten och hon somnade om med detsamma! Sen sov hon till 5:40 då hon drack välling men kunde sen inte somna om! Vi låg och mös i sängen i nästan 45 minuter men sedan ville hon upp till varje pris! Pekade Till och på dörren och då gav jag upp. Gick helt enkelt upp och tog på ungen lite kläder. Idag borde hon i alla fall sova en längre middags vila. I går klarade hon sig utmärkt på endast 30 minuters sömn mitt på dagen. Men då å andra sidan, sov hon till 7: 30 på morgonen: jo jag tackar! Det var skönt! Vårt barn verkar inte ha så stort sömnbehov alls. Hon sover ju ( JUST NU) bra på natten i alla fall och vanligtvis då mellan 1,5- 2 timmar på dagen.

Så egentligen- varför klaga!?

Igår var vi på musik karneval med Kyrkan (babyrytmiken var inställd därför). Flis och jag var tyvärr itne fär så länge. Hon behövde få mat i magen och det fanns ingen mikro vid rudan där vi höll till. Vi åkte därför hem och Flis åt mat. Sedan sov hon i dessa 30 minuter för att sedan komma upp och äta lite mellis. Jag letade med ljus och lykta efter någon som ville följa med mig och Flis till farsta för att köpa present åt Mormor. Men INGEN kunde :(.
Jag ringde till och med min kära moster som jag träffar allt för sällan men som bor i farsta. Dock förstod jag att hon jobbade som alla andra människor vanligtvis gör. ( Ja bortsett från oss mammalediga, sjukskrivna eller helt enkelt lata.) Det var alltså ingen som svarade hemma hos moster heller så jag och Flis satte oss i bilen själva. Flis var snäll som ett lamm i bilen, klappade händerna till musiken och tittade ut genom fönstret. Jag var dock tvungen att tanka också vilket var mer arbetsamt med ett barn på armen märkte jag. Man kan ju inte lämna ungen ensam i bilen när man ska betala och så tillbaks- in med ungen i stolen och så iväg. Pust och stön- Jag klarade det med :)

I farsta centrum gick jag och Flis in på Polarn och Pyret! Åh så fina kläder det hade kommit in! Jag blev alldeles sjuk. Samtidigt var det rätt bra att min plånbok verkligen hade begränsat innehåll så att säga för annars kanske det hade åkt ner något från P.O.P. Nåja.

Underbara kläder har dem i alla fall!

Sedan giv gick vi vidare på hemligt uppdrag! Jo jag kan inte avslöja vad vi köpte till mormor eftersom hon är en av mina aktiva läsare av bloggen :)

Idag väntar Cellprov för mig hos Barnmorskan! Sådär lagom roligt. Inte alls, nej men det måste ju göras. Alla som fyller 23 år i år erbjuds cellprov så det är väll bara att tacka å ta emot då. Sambon ska plugga men har lovat att ta en paus när jag sticker iväg. Tänk om jag får samma barnmorska som när jag väntade Flis- Skulle vara roligt :)
Ja, idag har vi ingen annat på schemat alls. I morgon däremot fyller Mormor år och jag har lovat henne med handling och uppläggning mm :) Flis får sova i resesängen hemma hos syrran, där kalaset ska hållas. Syrrans ungar är på Dagis och Skola så det ska nog gå bra. Det blir nog dessutom jag och Flis som går och hämtar de små trollen- Å så glada de kommer att bli !!
NU är kl 7 och jag är faktiskt rätt pigg! Har ju fått sova nästan hela natten- Tack Flis du är det absolut bästa jag har :


Kommentarer
Postat av: Elenore

Cellprovet kändes inte, tyckte jag, men hoppas det gick bra!

2009-05-12 @ 07:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0