Dagis start igen!

Ja, idag blec det dagis i alla fall. Sambon tyckte att flis lika bra kunde gå, nu när hon vart ferberfri nästan hela söndagen och hela natten till idag. Nja, tänkte jag. Det kändes inte så bra. Så jag ringde mormor, men hon höll bara med sambon. " Ju förr desto bättre " tyckte även hon. Felicia har vart borta länge nog nu, hon behöver få komma bort och träffa lite andra människor. Och då förstod jag, att det endast var för min egen skull jag ville ha min skrutta hemma. Det kändes helt enkelt sorjligt att lämna bort henne. Jag sa till sambon att jag ville bli hemmafru och ta hand om barnen ( ja, än så länge bara ett såklart) och ine jobba förrän de börjar skolan. Då såg han på mig sådär finurligt och sa " Det vill du inte alls, du skulle bli tokig. Gå iväg till dagis nu." Och Sagt och gjort. Och nä, inte vill jag bli hemmafru. Inte på heltid i alla fall. Man måste få komma bort för att kunna göra ett bra jobb hemma- enligt mig. Och jag tror ju verkligen på förskolans filosofi. Jag tror på att barnen blir mer självständiga och säkrare människor av att inte gå hemma med mamma hela dagen.
Lämningen gick bra. Flis grät en skvöt precis när jag gick men slutade med detsamma när en pedagog löft upp henne.
Den här veckan ska jag avsluta min vfu och se till att plugga en hel del. Sambon lika så- Hoppas jag!
I morgon ska Felicia fotograferas på Dagis. Åh så spännande! Hennes första dagiskort!
På onsdag är det föräldrarmöte. Jag ska laga lasange och bjuda mormor och hennes fästman + min lillebror på middag. Sedan stannar dem och tar hand om Flis medan jag och sambon går på föräldrarmötet.

Snart fyller Sambon 25 år ! Han har redan börjar prata om det och vi ska försöka ordna till en liten fest för kompisarna här hemma. Tanken är att Flis ska sova hos mormor. Men sedan ska de sedervanliga kalaset också ställas till såklart. Smörgåstårta och lite fika ska vi nog kunna fixa till. Just nu är det lite trångt här hemma hos oss, men det får helt enkelt gå. Man fyller bara 25 år en gång! 25 år, det är galet! Sambon fyllde 20 några dagar efter att vi träffats!

Vi har börjat prata lite jul och framtid här hemma. Vi ser framemot att kunna flytta härifrån. Vi har hört det ryktats om att våra hyreshus så småning om ska bli bostadsrätter. Kanske kan man göra en bra affär av att köpa sin bostad för att senare kunna flytta vidare.. Det skulle helt enkelt vara perfekt! Då har man lite pengar till insattsen och vi kan fullfölja vår dröm om ett fint radhus med liten tomt för barnen att tulta omkring på :) Det börjar klia i fingrarna på mig rejält nu. NU har vi bott här länge, trotts att vi trivs och har nära till dagis. Det bor bra människor här och flis har redan ett par kompisar i området. Men ändå- en egen tomt. Grilla óch sitta ute på altanen tills det mörknar om somrarna.  Myyyysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0