Underbar Dag

Underbar dag!

 

Idag när jag vaknade var humöret på topp! Eller,, jag hade vaknat ett antal gånger innan jag äntligen steg uupp, då var klockan 08:15 och jag tog med mig mitt täckte till soffan. Flis och jag mös tillsammans i soffan till morgon bolobompan länge och väl. Busade och skrattade och kramades, så där som bara barn och föräldrar kan- tror jag!

 

Sedan åt vi frukost och fick plötsligt bråttom! Kl 10:00 skulel vi på Lekdejt i parken med Flis kompis Ronja och hennes Pappa Matte. Jag fick ringa mig 15 minuter sen och sedan skynda oss ut. När vi kommer ut skiner solen och luften känns så härlig. Det var varmare ute än jag trodde så Flis jacka åker av med detsamma. I parken väntar Matte och Ronja, men även Flis kompis Julius och hans pappa Matthias. Barnen leker och har skoj! Efter en stund kommer Julius morbror Alex till lekparken och Matthias undrar om jag, och Matte och barnen vill följa med och mata ankorna vid sjön! Och det vill vi gärna i det fina, varma sköna vädret. Matthias går on och handlar bröd och festisar till barnen på affären- (TACK ! ) Barnen blev tok glada och sedan promenerar vi ner mot skön. Och då slår det mig att jag går i en Barnvagnsmaffia- bestående av. PAPPOR och BARN: Ja, jag var den enda MAMMAN som var ute med barnen. Lite omvänd situation, men jättetrevligt! Killarna, eller borde jag säga männen är jätteschysta och roliga att prata med. Väl framme vid skön matar vi ankor och en lite halvläskig och nog lite aggressiv svan. Barnen lekte och hade skoj även där och Julius morbror Alex plåtade som sjutton, så kanske kan jag låna till mig en bild senare.

 

Väl hemma lagar jag lunch till mig och Flis. Potatismos ( hemmagjord) och köttbullar ( köpta). Flis tyckte det var jättegott och åt massor. Efter detta försökte jag få henne att sova men det gick inte. Vi dammsög och dammade i stället. Vid 15:30 klädde vi på oss ytterkläder för att åka en sväng till Ica Maxi. Flis verkar då lite trött och jag tänker att hon kan få sova i bilen lite. Men jag hinner inte långt. På vägen till bilen går vi förbi pappersinsammlingen och när jag kommit dit så har ungen somnat i vagnen!

Jag går till Mattes balkong och snackar lite skit med honom (och ja lite med Ronja också). Vi försökte väcka Felicia men hon bara sov och sov. Jag bar upp henne men hon var verkligen svårväckt- Så brukar hon inte vara. Tillslut satte ja in henne sovandes i bilen och hon fortsatte sova ändå tills jag bar ur henne ut bilbarnstolen och ner i barnvagnen igen. Jag handlade blöjor och lie annat välbehövligt för mina sista slantar till veckan.

 

När vi kom hen stod vår sanna vän Sabina och väntade på oss. Vi åt middag och hade det trevligt. Flis badade och vi tjejer babblade på som vanligt. Fnitter och diskussion till 1000 ! ROLIGT har vi i alla fall !

Kvällen kom och vi tog fram ostbågar. Vi vuxna drack the och Flis ville ha mjölk. Vi mös och försökte oss på att prata någorlunda  snabbt innan vi blev avbrutna av Flis ” mamma”,

”Mamma”..MAMMA!”  ” Hallå, mamma, ska inte JAG ha din FULLSTÄNDIGA UPPMÄRKSAMHET LÄNGRE! ELLER!? Var det som om hon ville säga!:) Men sötisgrisen lugnade så småningom ner sig och ville sitta i mitt knä och mysa. Och det var såklart mycket mysigt för även mig!

 

I morgon väntar ännu ett tvåårskalas och säkert går vi ner till parken på förmiddagen. Även fast vi inte har någon planerad lekdejt för i morgon!

 

Hoppas på fint väder och ännu mer välbehövlig- VILA!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0