Jag bloggar inte längre

 

 

 

Jag bloggar inte längre…

 

 

Näe. Jag kan knappast kalla mig bloggerska längre. Jag har inte tid, helt enkelt eller så prioriterar jag inte bloggandet längre. På eftermiddagarna handlar våra dagar om att handla. Laga mat, hänga tvätt, plocka, kanske bjuder vi över grannarna, moster eller mormor på fika. Ibland blir vi bjudna på middag hos någon av dem. Felicia har börjat ÄLSKA vara hos sin moster och tjatar ofta om att åka tid. Jens kommer hit ibland J <3. Ibland när Felicia redan har somnat ibland är hon vaken.

Barnvakts pass måste jag fixa en gång varje månad då jag apt på mitt jobb. Det handlar bara om tre timmar och de senaste gångerna har Flis vart hos sin moster. Den här månaden har det dock vart en hel del. Jag har haft mitt livs första föräldramöte som pedagog och jag har även haft apt, jag har vart ute med jobbet och sett på we will rock you musicalen och nu nästa vecka är det föräldramöte på Felicias förskola.

 

Ett evigt pusslande- det är det. Men jag tycker det är viktigt att finnas på plats både på Flis förskola och på mitt eget jobb. Jag är både mamma och förskollärare och DET är två HELT olika saker.

 

 

We will rock you musicalen var underbar! Och nu I november bjuder chefen oss på Magnus Ugglas konsär J Ska bli så roligt! Och som tur är det på Felicias ”pappa helg”.

 

Flis börjar vänja sig. Det går bättre när Flis pappa kommer och hämtar henne, alltså att hon lämnar mig och inte tvärt om. När jag hämtar henne så kastar hon sig i famnen på mig och säger ” hem mamma”. Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon i vilket fall tycker om att vara hos sin pappa, och jag tror det. Men hemma, och mamma är väll tryggheten själv för henne och av rent själviska själ är jag glad över det. Flis är det finaste någon någonsin har skapat och gudarna ska veta att mitt liv är perfekt med henne, fast jag har henne 24/7 ( ja nästan) alla dygn i månaden förutom 4.

 

Jag har köpt nya vinterskor åt henne och nya fodrade gummistövlar OCH nya höstigare gympa dojor.  HON VÄXER OCH FRODAS DET ÄT ETT SOM ÄR SÄKERT.

 Jag har även köpt lite nya fingervantar och ett nytt fleesesett. Hon måste ha ett par termobyxor och hon behöver ett nytt regnställ. Men sen ska jag nog vara klar. En Tjockare mössa till vintern behövs sedan dock och nog några sockor och kanske en bluffkrage, ska se om den hon hade förra vintern fortfarande passar först!

 

Idag fotograferades hon på förskolan och det gick bra!

 

 

Jens är i Björnrike och vandrar och vi saknar honom nog lite båda två. Flis sover och nu ska jag också hoppa i säng. Kram på er alla !    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0